UK-Muscle.co.uk Forum banner

Waarom is semaglutide (Ozempic) nu minder populair?

1.1K views 46 replies 12 participants last post by  NidgeM  
#1 ·
Het is me opgevallen dat mensen dit jaar overstappen op Reta of tirzepatide. Zelfs de verkopers op de grijze markt zijn gestopt met het pushen van sema. Hebben de regelgeving de winst gedood, of word ik gewoon beperkt door het algoritme? Ik hoor graag van iedereen die deze nieuwe opties heeft geprobeerd.

#6 ·
sema is de oude, verouderde glp. Reta is sprongen vooruit op sema. Iedereen gaat nu gewoon met de tijd mee. Ook brengt sema kosten met zich mee, aangezien het nu een medicijn op recept is, dezelfde tirz, Reta is nog steeds een onderzoekschemicalie 😎👍
Nou, dat is dan een beetje onzin, betekent dat ik het spul dat ik heb niet legaal kan verkopen!

#20 ·
Ja, twee keer geëxperimenteerd met sema en kon er gewoon niet mee overweg. Het is alsof je een voorhamer gebruikt om een foto op te hangen! Deed niets om mijn eetlust te beteugelen (niet overtuigd dat iets dat kan tbf) maar verwoestte absoluut mijn spijsvertering en bleef vreselijk na het stoppen.

De eerste keer volgde ik het protocol precies en spoot in wezen twee weken lang uit mijn kont. Eindelijk gekalmeerd maar voelde me gewoon waardeloos.

De tweede keer halveerde ik het standaardprotocol en kreeg meer van hetzelfde.

Niet voor mij. 🤣

Zoals de jongens hebben gezegd, is het nu nogal verouderd. De enige voorgeschreven mensen die ik persoonlijk ken, krijgen in plaats daarvan tirz voorgeschreven.
Goede analogie!

#11 ·
Het is me opgevallen dat mensen dit jaar overstappen op Reta of tirzepatide. Zelfs de grijze marktverkopers zijn gestopt met het pushen van sema. Hebben de regelgeving de winst gedood, of word ik gewoon beperkt door het algoritme? Ik hoor graag van iedereen die deze nieuwe opties heeft geprobeerd.
De ene is een drievoudige werking, de andere niet, de ene doodt je eetlust, de andere in mindere mate, zodat je je macro's **** halen, maar ook daadwerkelijk vet verbrandt en lipiden en insulinegevoeligheid sorteert, dus het is een no-brainer

#40 ·
Nog iemand die de enorme verstopte schijterij op reta krijgt?

Elke schijt voelt als het baren van een cavia. Ik zal de vezels exponentieel verhogen.
Ik heb veel haver en bessen met zaden erin als ik een overnight bowl maak en andere vezelrijke voedingsmiddelen, dus ik heb dat niet gevonden, maar het lijkt een probleem te zijn voor degenen die een slecht dieet eten zonder vezels en andere voedselrijke voedingsmiddelen.

#43 ·
Dat is een terecht punt. Klinische onderzoeken hebben tot 12 mg gebruikt, en veel gebruikers hier gebruiken 6–8 mg, dus het overschrijden van 4 mg is in de praktijk niet ongehoord. Mijn voorzichtigheid komt voort uit individuele tolerantie, iedereen reageert anders en bijwerkingen kunnen snel escaleren.
Voor een nuttige vergelijking, bekijk deze gerelateerde thread op het forum https://www.uk-muscle.co.uk/threads...o.uk/threads/semaglutide-retatrutide-tirzepatide.375670/?utm_source=chatgpt.com