UK-Muscle.co.uk Forum banner

Is dit een goede duwdag, 3 dagen PPL

369 views 17 replies 7 participants last post by  yoshijack  
#1 ·
Ik overweeg om shoulder press over te slaan omdat ik steeds kleine pijntjes krijg, en ik probeer nog steeds massa te kweken met de focus op de bovenborst.

Ik doe een 3-daagse push pull legs maandag, woensdag, vrijdag.

Ik zal de hele routine posten, maar het is de push-dag waar ik geruststelling voor wil dat het oké is. Normaal gesproken zou ik bankdrukken, shoulder press, chest flyes, lateral raise en triceps doen.

Maandag Push
3x8-12 DB Incline bench
3x8-12 DB Incline Chest flyes
3x8-12 Low to high Chest flyes
3x12-15 Seated DB Lateral raises
3x8-12 Tricep Pushdowns

Woensdag benen
3x8-12 Bulgarian split squat (glute emphasis)
3x8-12 Leg press
3x12-15 Hamstring curls
3x12-15 Leg extension
4x12-15 Smith machine Calf raise

Vrijdag Pull
3x8-12 Lat Pull-Downs
3x8-12 Chest supported Rows
3x12-15 Rear delts flies
3x8-12 Seated Bicep curl
3x8-12 Hammer Cable Bicep curl

#2 ·
Er is op zich niets mis mee, maar al je borstbewegingen zijn gericht op de bovenborst, waarvan 2 flyes zijn.

Misschien de incline db flyes veranderen in een flat chest press machine? Houd de cable flyes aan, want die zijn effectiever dan db flyes.

Ik zou waarschijnlijk ook 4 sets lateral raises doen, aangezien je de shoulder press hebt laten vallen en je met die frequentie maar 3 sets schouders per week doet.

#4 · (Edited)
Oké bedankt

Dus ik kan het beter zo doen:

Maandag Push
3x8-12 DB Incline bench
3x8-12 Chest press machine
3x8-12 Low to high Chest flys
3x12-15 Seated DB Lateral raises
3x8-12 Tricep Pushdowns

De lateral raise doe ik normaal gesproken drop set, Tricep extensions zijn in het verleden lastig geweest voor de schouder, dus ik roteer ze normaal gesproken maar een paar weken per keer.

#5 ·
Grote fan van PPL's, heb het jarenlang gedaan, maar het is niet echt geschikt voor een 3-daags schema (zou je 5 dagen kunnen doen?), maar als ik iets zou veranderen, zou ik een borstoefening laten vallen, één druk- en één vliegbeweging doen en CGBP toevoegen, wat een fantastische massa-opbouwer is voor triceps en ook de borst raakt.. en de sets verhogen,,, 6 sets per week is een beetje weinig voor de borst.

Dus..

4x8-12 DB Incline bankdrukken
4x8-12 Low to high Chest flys
4x12-16 Seated DB Lateral raises
4x8-12 Flat CGBP
4x12-16 Tricep Pushdowns

#6 ·
Grote fan van PPL's, heb het jaren gedaan, maar het is niet echt geschikt voor een 3-daags schema per week (zou je 5 dagen kunnen doen?), maar als ik iets zou veranderen, zou ik een borst oefening laten vallen, één press en één fly beweging doen en CGBP toevoegen, wat een fantastische massa bouwer is voor triceps en ook de borst zal raken... en de sets verhogen,,, 6 sets per week is een beetje weinig voor de borst

Ik ben geen fan van "elke hoek raken" tenzij je meedoet aan wedstrijden etc., en was laatst op RP dat Incline bench mid en low chest best goed raakt...

Dus..

4x8-12 DB Incline bench
4x8-12 Low to high Chest flys
4x12-16 Seated DB Lateral raises
4x8-12 Flat CGBP
4x12-16 Tricep Pushdowns
Ja, ik zou 5 dagen kunnen doen, doe ik momenteel, maar ik doe 2 cardio dagen.

Ik worstel tegenwoordig met herstel, dus ik weet niet zeker of ik over 5 dagen zou kunnen herstellen.

Ik heb in het verleden upper lower gedaan en na een zware upper dag had ik moeite om een ​​fatsoenlijke lower dag de volgende dag te halen.

Als ik 5 dagen zou proberen, wat zou je dan aanraden?

#10 ·
Slechts twee rugoefeningen? Zeker niet genoeg?

Waarom niet alle bewegingen terugbrengen tot twee werksets en wat meer variatie toevoegen aan de sessies?
Ja, 6 sets voor de algehele rugontwikkeling is behoorlijk slecht. De rug is tenslotte een zeer grote spiergroep die vanuit verschillende hoeken moet worden getraind. 2 sets zouden naar mijn mening ook beter zijn zonder overboord te gaan met het volume. Je zou gemakkelijk 4 verschillende rugoefeningen in 2 sets per stuk kunnen doen en, zoals je zegt, meer variatie, ervan uitgaande dat er voldoende intensiteit is om de groei bij elke set te stimuleren.

#11 ·
Slechts twee rugoefeningen? Zeker niet genoeg?

Waarom niet alle bewegingen terugbrengen tot twee werksets en wat meer variatie toevoegen aan de sessies?
Ja, twee oefeningen voor de algehele rugontwikkeling zijn behoorlijk slecht. De rug is tenslotte een zeer grote spiergroep die vanuit verschillende hoeken moet worden geraakt. Twee sets zouden naar mijn mening ook beter zijn zonder overboord te gaan met het volume. Zou gemakkelijk vier verschillende rugoefeningen in twee sets per stuk kunnen krijgen en zoals je zegt meer variatie, ervan uitgaande dat er voldoende intensiteit is om de groei te stimuleren met twee sets per stuk.
Een andere mening lol, ik ben geen grote fan van het raken van een spier vanuit alle hoeken, tenzij je meedoet aan wedstrijden etc.

Je traint de HELE rug met elke rugoefening, alleen met iets andere nadruk op laag, midden, hoog, lats etc.

Als je een casual sportschoolbezoeker bent, zijn twee goede, harde bewegingen voldoende voor de meeste lichaamsdelen.

Hoewel ik voor rug een uitzondering zal maken :rolleyes: zoals in de mist der tijden werd geleerd te doen...

1. Trek van bovenaf
2. Trek van voren
3. Trek van de vloer

Maar zoals gezegd, ze overlappen allemaal tot op zekere hoogte, ik zou gewoon elke training in PPL's roteren, 3 sets van 2 ervan, dan dezelfde training maar met één uitgewisseld.

Ik heb de neiging om alle drie te doen, 3 sets per stuk, 9 sets per training, dus 18 sets rug per week, zoals gezegd, het is een grote spier en kan het aan, hoewel 18 sets per week aan de hoge kant is.... Ik ben het hierin eens met Doc Mike... 20 sets max. 12-15 optimaal per lichaamsdeel per week

#13 ·
Een andere mening lol, ik ben geen grote fan van het vanuit alle hoeken trainen van een spier, tenzij je meedoet aan wedstrijden etc.

Je traint ALLE rug met elke rugoefening, alleen met een iets andere nadruk op lage, midden, hoge, lats etc.

Als je een casual sportschoolbezoeker bent, zijn twee goede, zware bewegingen voldoende voor de meeste lichaamsdelen.

Hoewel ik met rug een uitzondering zal maken :rolleyes: zoals in de mist der tijden werd geleerd om te doen....

1. Trek van bovenaf
2. Trek van voren
3. Trek van de vloer

Maar zoals gezegd, ze overlappen allemaal tot op zekere hoogte, ik zou gewoon elke training in PPL's roteren, 3 sets van 2 ervan, dan dezelfde de volgende training maar met één uitgewisseld.

Ik heb de neiging om ze alle drie te doen, 3 sets elk 9 sets per training dus 18 sets rug per week, zoals gezegd het is een grote spier en kan het aan hoewel 18 sets per week aan de hogere kant is.... Ik ben het met Doc Mike eens... 20 sets max 12-15 optimaal per lichaamsdeel per week
Als je twee keer per week rug traint, zou ik geneigd zijn om het eens te zijn met het absoluut roteren van oefeningen. Maar ik dacht meer aan een training per week en niet twee keer. Voor twee keer per week zou ik een bovenrugtraining doen en de andere een lat-georiënteerde training als ik split en zou natuurlijk meer volume toestaan met de frequentie. Heb beide gedaan en geef er de voorkeur aan om alles in één sessie zelf te trainen, aangezien ik een Bro split guy ben en het goed voor me werkt. max. ongeveer 12 sets per week voor rug zelf.

#12 ·
Bedankt, ter harte genomen.

Na 6 zware sets vind ik het moeilijk om veel meer te doen dan isolatie-oefeningen.

Ik ben op zoek naar een upper lower split, kan iemand me in de richting wijzen van een goede?

Niet veel hebben de dingen die ik leuk vind, zoals borst cable flys, lateral raises etc.

In het verleden heb ik bijvoorbeeld bankdrukken, roeien, schouderpress, lat pulldown gedaan, maar dan ben ik gaar en kan ik niet echt goed herstellen.

#16 ·
Oké bedankt jongens, ik denk dat ik een upper lower ga proberen om wat meer volume en frequentie te krijgen, kijken hoe ik herstel.

Om te voorkomen dat ik een ander draadje moet starten, hoe ziet dit eruit?

Maandag

3x6-10 Incline bankdrukken

3x6-10 Borstgesteunde dumbbell roeien

3x8-12 Low to high cable flyes

3x8-12 Close grip lat pulldowns

2x12-15 Lateral raises

2x12-15 Zittende biceps curls

2x12-15 Triceps pushdowns

Woensdag benen

Zelfde als PPL

Vrijdag

3x6-10 Flat bench machine

3x6-10 Borstgesteunde low rows wide grip

3x8-12 Shoulder press

3x8-12 Wide lat pulldowns

2x12-15 Lateral raises

2x12-15 Hammer cable curls

2x12-15 Triceps underhand pushdowns

Ik wil maar één beendag, want ik doe een lange MTB-rit op zaterdag, dus één beendag past me.

#17 ·
Oké bedankt jongens, ik denk dat ik misschien een upper lower ga proberen om wat meer volume en frequentie te krijgen, kijken hoe ik herstel.

Ik wil geen ander draadje beginnen, hoe ziet dit eruit?

Maandag

3x6-10 Incline bankdrukken

3x6-10 Borst ondersteunde Dumbell Rows

3x8-12 low to high cable flys

3x8-12 Close grip Lat Pull-Downs

2x12-15 Lateral raises

2x12-15 Seated Bicep curls

2x12-15 Tricep pushdowns

Woensdag benen

Zelfde als PPL

Vrijdag

3x6-10 Flat bench machine

3x6-10 Borst ondersteunde low Rows wide grip

3x8-12 Shoulder press

3x8-12 Wide Lat Pull-Downs

2x12-15 Lateral raises

2x12-15 Hammer Cable curls

2x12-15 Tricep underhand pushdowns

Ik wil maar één beendag, want ik doe een lange MTB-rit op zaterdag, dus één beendag past me.
Afwisselen van duwen en trekken. Begin met duwen op de ene dag en begin dan met trekken op een andere dag, de reden hiervoor is dat wat je als eerste traint de meeste stimulatie krijgt, dus als je het afwisselt, krijgen beide dezelfde stimulatie gedurende de week.